Odbiorca, konsument, pirat. Uczestnik kultury w epoce cyfrowej reprodukcji

Data publikacji: 10.02.2012
Średni czas czytania 2 minuty
drukuj

Kim jest współczesny uczestnik kultury? Biernym odbiorcą zrośniętym z pilotem telewizyjnym? Hiperaktywnym prosumentem, odbiorcą i twórcą jednocześnie? Piratem korzystającym z treści w sposób nielegalny? A może piratem i konsumentem jednocześnie?

 

Badania jakościowe, jak „Młodzi i media”; ilościowe, jak „Obiegi kultury”; analizy marketingowe, jak studium Ericsson Consumer Lab pokazują, że współczesny uczestnik poszukując nowych form i praktyk kontaktu z kulturą umyka tradycyjnym klasyfikacjom. Jakie są konsekwencje tych zmian dla instytucji kultury i dla sektorów gospodarczych związanych z kulturą? Czego jeszcze musimy się dowiedzieć, żeby zrozumieć przemiany uczestnictwa w kulturze?

Seminarium odbędzie się 15 lutego 2012 r.Auli A Collegium Civitas
Pałac Kultury i Nauki, XIIp., początek godz. 11.00.
 

Program seminarium:

1. Prezentacja wyników badań „Obiegi kultury” - dr Justyna Hofmokl, Centrum Cyfrowe Projekt Polska;
2. Prezentacja wyników badań Ericsson Consumer Lab - Katarzyna Pąk, Ericsson Polska;
3. Komentarz: Agnieszka Odorowicz, Polski Instytut Sztuki Filmowej;
4. Komentarz: Beata Stasińska, wydawnictwo W.A.B.;
5. Dyskusja

Spotkanie i dyskusję poprowadzi Edwin Bendyk, Collegium Civitas, Ośodek Badań nad Przyszłością, "Polityka"

Spotkanie ma charakter otwarty, prezentacje wymienione w programie służą wprowadzeniu do wspólnej dyskusji wszystkich uczestników.

Prosimy o rejestrację: obserwatorium@nck.pl