Konferencja Partnerstwa kreatywne – kultura w biznesie i biznes w kulturze

Data publikacji: 25.11.2011
Średni czas czytania 7 minut
drukuj

Narodowe Centrum Kultury, KEA – European Affairs, Giełda Papierów Wartościowych oraz British Council zapraszają na międzynarodową konferencję „Partnerstwa kreatywne – kultura w biznesie i biznes w kulturze”.

Konferencja jest kolejnym w tym roku wydarzeniem organizowanym w ramach kampanii społecznej „Kultura się Liczy!” zainicjowanej przez Narodowe Centrum Kultury, której celem jest zwiększenie świadomości społeczeństwa na temat potencjału prorozwojowego kultury oraz związków kultury z innymi segmentami życia społecznego, gospodarczego i politycznego. Konferencja podejmuje i rozwija najważniejszy wniosek, który pojawił się po debacie "Partner czy klient? Nowe spojrzenie na relacje kultury i biznesu" dotyczący konieczności szukania wspólnej płaszczyzny porozumienia do budowania długotrwałych relacji pomiędzy kulturą a biznesem. Debata „Partnerstwa Kreatywne – kultura w biznesie i biznes w kulturze” jest kontynuacją tej tematyki.

Idea konferencji zrodziła się z przekonania, że partnerstwa kreatywne doskonale wpisują się w proinnowacyjne strategie wyznaczające kierunki rozwoju gospodarczego i społecznego. Podczas prezentacji oraz dyskusji eksperci z kraju i zagranicy dyskutować będą na temat sposobów budowania relacji międzysektorowych oraz korzyści płynących z różnych form współpracy kultury i biznesu. Zaproszeni paneliści zastanowią się nad rolą partnerstw kreatywnych w polityce prorozwojowej na szczeblach lokalnych, państwowych i międzynarodowych.

Celem spotkania jest w pierwszej kolejności przybliżenie idei kreatywności i współpracy kultury i biznesu w kontekście gospodarki postprzemysłowej opartej na innowacyjności i wiedzy. W trakcie debaty omówione będą dobre praktyki partnerstw kreatywnych wywiedzione z doświadczenia zaproszonych panelistów, a także poddane zostaną dyskusji różnice w funkcjonowaniu obu sektorów – kultury i biznesu oraz sposoby ich przezwyciężania, a także rola i miejsce sektora państwowego. Wśród zaproszonych panelistów znajdą się między innymi Philippe Kern (KEA European Affairs), Pia Areblad (Tillt Szwecja), Dr. Brigitte Biehl-Missal (Social Science Research Center Berlin, University of Aberstwyth), Armelle Weisman (Trois Temps, Francja).

Wykład rozpoczynający debatę na temat kreatywności i związków międzysektorowych poprowadzi Prof. Thomas Paris z Ecole de Paris du management, specjalizujący się w relacjach kultura-kreatywność-biznes-innowacja.


Konferencja skierowana jest do podmiotów działających w sektorze kultury, firm prywatnych, organizacji kultury, biorących udział w partnerstwach kreatywnych, przedstawicieli władz rządowych, Komisji Europejskiej oraz podmiotów badawczych.

Konferencja odbędzie się 5 grudnia w godz. 10-18 na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Program oraz szczegółowe informacje już wkrótce będą dostępne są na stronie Obserwatorium Kultury

Wstęp na konferencję jest wolny po wcześniejszej rejestracji.

RSVP do 2.12.11, kulturasieliczy@nck.pl
t. 22 21 00 184 (w godz.10.00-16.00)


Program konferencji:

9.30 - 10.00
Rejestracja gości

10.00 – 10.20
Wprowadzenie

10.20 – 11.00
Wykład specjalny
Thomas Paris, French National Research Center, Francja
Procesy kreatywne jako siła napędowa innowacji. Perspektywa konceptualna


11.00 – 12.20
Sesja pierwsza

Wspólny interes. Dobre praktyki

11.00-11:20
Wystąpienie wprowadzające
Phillippe Kern, KEA European Affairs, Belgia
Czym są partnerstwa kreatywne, definicje i typy

11.20-12.20
Prezentacje

Pia Areblad, Tillt, Szwecja
Interwencje artystyczne w korporacjach

Armelle Weissmann, Trois Temps, Francja
Kreatywny konsulting

Maciej Trzebeński, Fabryka Sztuki, Polska
Art_inkubator. Przedsiębiorczość w stronę kultury

12.20 – 13.30
Lunch

13.30- 15.00
Sesja druga

Efekty partnerstw kreatywnych

13.30 – 14.00
Wystąpienie wprowadzające
Brigitte Biehl-Missal, Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung, Niemcy
Wpływ projektów artystycznych na ludzi i organizacje. Wyzwania metodologiczne

14.00-15.00
Dyskusja
Moderator: Anna Vondracek, KEA – European Affairs, Belgia
Paneliści: Pia Areblad (Tillt), Ania Bas (artystka), Brigitte Biehl-Missal (WZB), Rafał Kasprzak (Szkoła Głowna Handlowa)

Do kogo skierowane są partnerstwa kreatywne? Dlaczego kultura i biznes powinny prowadzić wspólne projekty? Jakie korzyści płyną z partnerstw kreatywnych dla kultury i dla biznesu? Co kulturze i biznesowi daje międzysektorowy przepływ wiedzy? Partnerstwa kreatywne a poszerzanie grup odbiorców. Korzyści i zagrożenia wynikające z różnic funkcjonowania kultury i biznesu?


15.00 – 15.20
Przerwa kawowa

15.20-17.00
Sesja trzecia

Dywersyfikacja biznesu


15.20-15.40
Wystąpienie wprowadzające
Bohdan Jung, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Czy i dlaczego kultura jest drogą dla biznesu?

15:40-17:00
Dyskusja
Moderator: Bohdan Jung, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Polska

Paneliści: Minister Bogdan Zdrojewski (Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego), przedstawiciel Ministerstwa Rozwoju Regionalnego (tbc), Michał Dembiński (British-Polish Chamber of Commerce), Ludwik Sobolewski (GPW), Jakub Wojnarowski (Fundacja na Rzecz Nauki Polskiej), Philippe Kern (KEA European Affairs)

Kres czasowego i przestrzennego ładu industrializmu. Rytmy życia i korzystania z kultury w gospodarce 24/7. Kultura dociera do procesów wytwórczych: zacieranie się granic między czasem pracy a czasem wolnym i aktywnością kulturalną, redefinicja miejsca pracy i wypoczynku. Zamazane granice między konsumpcją a produkcją - czas prosumenta. Eksplozja kreatywności ery Web 2.0. Praca "od-do" a praca zadaniowa. Samoorganizujące się zespoły twórcze. Od walki konkurencyjnej do współpracy w stylu Wiki.

17:00-17:30
Podsumowanie

Bohdan Jung, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie