Animacja / edukacja. Możliwości i ograniczenia edukacji i animacji kulturowej w Polsce. Najważniejsze tezy

Data publikacji: 25.03.2014
Średni czas czytania 2 minuty
drukuj

Animacja/edukacja. Możliwości i ograniczenia edukacji i animacji kulturowej w Polsce – raport z pierwszego etapu badań.

Polecamy publikację prof. UAM dr hab. Marka Krajewskiego i dr Filipa Schmidta pt. "Raport z pierwszego etapu badań w ramach projektu: Animacja/edukacja. Możliwości i ograniczenia edukacji i animacji kulturowej w Polsce", wydaną przez Małopolski Instytut Kultury.

Projekt badawczy zatytułowany "Animacja/edukacja. Możliwości i ograniczenia edukacji i animacji kulturowej w Polsce" ma dwa podstawowe cele. Pierwszym z nich jest stworzenie  kompleksowego portretu animacji i edukacji kulturowej w Polsce na podstawie 300 wniosków złożonych w 2011 roku w ramach programu Edukacja Kulturalna: identyfikacja najważniejszych pól działania i metod stosowanych przez animatorów, instytucji, które ich wspierają, najważniejszych typów zasobów, którymi oni dysponują, oraz przeszkód i trudności, jakie napotykają w swojej pracy. Równie istotne jest też określenie sposobów myślenia o edukacji i animacji kulturowej przez osoby, które się nimi zajmują, a także uchwycenie ról, jakie tego rodzaju działalność może pełnić, oraz jej znaczenia dla szerszego kontekstu społecznego. Drugim z celów jest ewaluacja Programu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego zatytułowanego Edukacja kulturalna. /ze Wstępu/