Baza stypendystów

Baza stypendystów programu Gaude Polonia powstała w 2017 roku i jest sukcesywnie uzupełniana. Pełna lista stypendystów jest dostępna w zakładce "do pobrania".
Search form as part of: Baza stypendystów
Lizaweta Lenkewicz-Miadzwedzewa
Year: 2018
Tutor: dr Monika Hanulak
Kraj
Białoruś
Tematyka
Sztuki wizualne

Lizaweta Lenkewicz-Miadzwedzewa, ur. 18 czerwca 1989 roku w Mińsku. W 2014 ukończyła grafikę na Akademii Sztuk Pięknych w Mińsku.
W 2017 roku otrzymała nagrodę za Najlepszą Akwarelę Podczas Warsztatów Igora Savy i Sergeja Lysego „FabrianoInAcquarello” (Rzym-Wenecja); w 2016 wyróżnienie w Konkursie Ilustracji Książkowej „NAMI Concours” (Seul); a w 2015 Nominację w Kategorii „Nowe imiona w lustracji książkowej” w Konkursie „Wizerunek książki” (Moskwa).
Prace artystki prezentowane były na wystawach zbiorowych: z okazji 50-lecia Pałacu Dzieci i Młodzieży (Mińsk 2015); Grafiki Uczestników Projektu „International Youth Meeting Centre” (Krzyżowa 2015).
W 2016 Lizaweta Lenkewicz-Miadzwedzewa prowadziła w Toruniu 2-tygodniowe warsztaty ze starożytnej sztuki bizantyjskiej.
W 2018 roku otrzymała stypendium "Gaude Polonia" i pod opieką dr Moniki Hanulak stworzyła serię 60 ilustracji do książki Jana Brzechwy "Akademia Pana Kleksa". Ponadto w ramach stypendium artystka zaprojektowała  oprawę graficzną dla albumu zespołu "Vuraj", założonego przez innego stypendystę Programu "Gaude Polonia" Siarheja Dołhuszaua, przeprowadziła tez warsztat dla dzieci z tworzenia ilustracji książkowych.

Serhij Leontiew
Year: 2016
Tutor: prof. Marek Toporowski
Kraj
Ukraina
Tematyka
Muzyka

Serhij Leontiew, ur. 10 stycznia 1991 w Kaniowie.
W 2015 ukończył kompozycję na Akademii Muzycznej w Kijowie. Zagrał recitale: w Akademii Muzycznej w Katowicach (2016); Muzyki Dawnej (Akademia Muzyczna, Kijów 2015); Recital w Notre-Dame de la Treille (Lille 2013).  Uczestniczył w festiwalach: "Muzyczne Premiery Sezonu" (Kijów 2015); "Dwa Dni i Dwie Noce" (Odessa 2015); "EM-VIZJA" (Kijów 2014) oraz w warsztatach: Klawesynowych Marka Toporowskiego, R. Bilettera, T. Zenayishviliego, S. Gres, E. Burundukowskiej (Akademia Muzyczna, Kijów 2012-2015); Svetlany Shabaltinej, Olgi Shadrin-Lychak, Akademii Muzycznej (Kijów 2015); Kursie Klawesynu Elżbiety Stefańskiej (Kraków 2013).
W 2016 otrzymał stypendium "Gaude Polonia" i pod opieką prof. Marka Toporowskiego na katowickiej Akademii Muzycznej zrealizował projekt pt. "Praktyczne studium dziedzictwa polskiej muzyki dworskiej XVII – XVIII wieku". W jego ramach skomponował: "Reflexion” na klawesyn i akordeon oraz suitę na tematy ukraińskie na zespół instrumentów starodawnych; ukończył kursy mistrzowskie Barbary Marii Wilk i Richarda Bellisa, a także wziął udział w 6 koncertach w Zabrzu, Katowicach i Tyńcu i zagrał recital klawesynowy w Katowicach.

Michaił Leszczanka
Year: 2018
Tutor: Adam Pańczuk
Kraj
Białoruś
Tematyka
Fotografia

Michaił Leszczanka, ur. 30 grudnia 1979 w Mińsku. Fotografik.
W 2002 ukończył dziennikarstwo na Białoruskim Uniwersytecie Państwowym w Mińsku.
Prace Michaiła Leszczanki prezentowane były na wystawach indywidualnych: "Trzy strofy z lata" (Galeria "Szafa książkowa", Mińsk 2017);  "Ogród" (Fotoloft Gallery, Moskwa 2011); "Południe" (Galeria Artystyczna, Kaliningrad 2010); "Południe" (Kino Pobieda, Mińsk 2009-2010); "Dzienniki wiatru" (Kino Pobieda, Mińsk 2009) oraz zbiorowych: "Un homme, chapitre III" (Galerie Hors-Champs, Paryż 2015); "BY NOW" (IFA Gallery, Berlin 2014; CEH, Mińsk 2013 i Międzynarodowy Festiwal Zdjęciowy, Łódź 2013); "2nd International Fashion Photo Exhibition" (Narodowa Galeria Design’u i Mody, Wilno 2008); "Berlin-Minsk: Alternative Ansichten" (KvU Berlin/Galeria Podziemka, Mińsk 2005);  "Happy-to-be-there" (Europejski Miesiąc Fotografii, Wiedeń 2004); "Festiwal Art Photo ProPhotoArt" (Galeria NOVA, Mińsk 2002). W 2003 roku Michaił Leszczanka brał udział w warsztatach Holenderskiego Stowarzyszenia Fotografów GETVER w Mińsku.
W 2018 roku otrzymał stypendium "Gaude Polonia" i pod opieką Adama Pańczuka zrealizował projekt "Między brzegami", poświęcony "pamięci historycznej Wisły".

WWW
Natalia Lisowa
Year: 2018
Tutor: prof. Janusz Bałdyga
Kraj
Ukraina
Tematyka
Sztuki wizualne

Natalia Lisowa, ur. 21 grudnia 1980 w Litinie (obwód winnicki).
W 2011 ukończyła studia na kierunku projektowania Kijowskiego Uniwersytetu Kultury i Sztuk Pięknych (oddział w Winnicy).
W 2014 zajęła I miejsce w Konkursie Współczesnej Sztuki Wizualnej im. Nathana Altmana (Winnica).
Swoje prace artystka prezentowała na wystawach indywidualnych: "Symbole i Znaki" (BIŁYJ SWIT, Kijów 2016); "ZEML_JA" (AkademArt, Sumy 2015); "Bezpośrednie Połączenie" (JEFREMOWA 26, Lwów 2013) oraz licznych zbiorowych, w tym m.in.: "Aspiration" (Galeria Miejska, Charków 2017); "Wystawa dla Andrzeja" (ALTANA, Bukiwcyowo 2017); "Baraniwka" (Galeria Miejska, Charków 2016); "Części Ciała" (Pałac Sztuki, Lwów 2016); "Równowaga" (SOVIART, Kijów 2016); "Spuścizna" (Instytut Problemów Sztuki Współczesnej, Kijów 2016); "Ukrajinskij ZRIZ" (Lublin, Wrocław 2016); "Incognita"(INTERSHIK, Winnca 2014); "MAGMA" (Kijowska Twierdza, Kijów 2013); "Glamour" (Galeria Miejska w Sumach, CZAJNAJA Fabryka w Odessie oraz MAGICENTER w Winnicy, 2011).
Artystka brała udział w licznych festiwalach, m.in. "Baba-Rod" (Lwów 2017); "MOGRITSA" (Obwód Sumski 2013-2017); "NOC PERFORMANCE" (Charków 2016); "NON STOP MEDIA" (Charków 2016); "SYMBIOZA" (Ałmaty 2016);
"Ukrajinskij Zriz" (Wrocław, Lublin 2016); "Chortycia" (Zaporoże 2012-2016); "GOGOLFEST" (Kijów 2014/2015); "BIRUCHIY" (Obw. Chersoński 2014); "MYROPILYA" (Obwód Sumski 2013); "Franko Fest" (Iwano-Frankiwsk 2013); "Malownicza Ukraina" (Gurzów/Czerniowce 2009-2013); "StreetArtFest" (Charków 2011); "Art-Pole" (Winnica, Odessa 2009/2010) i in.
W 2018 roku otrzymała stypendium "Gaude Polonia" i pod opieką prof. Janusza Bałdygi zrealizowała na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu projekt „Obecność artysty w performance. Granice postrzegania” w ramach którego powstały m.in.: performance w Galerii "ROTUNDA" UAP (27 lipca 2018); statyczny performance w  ramach wystawy Końcowej Wydziału Rzeźby i Działań Przestrzennych UAP (28 maja 2018). Natalia Lisowa wzięła udział w wystawie zbiorowej stypendystów programu „Gaude Polonia” pt. „Tam, gdzie teraz 2018” w lubelskiej Galerii "LABIRYNT", uczestniczyła także I Festiwalu Performance „Kick off Perfo” w Toruniu oraz VI Tyskim Festiwalu Performace i Festiwalu Teatrów Studenckich START w Poznaniu.

Hałyna Ławrinec
Year: 2017
Tutor: Vita Żelakeviciute
Kraj
Ukraina
Tematyka
Film

Hałyna Ławrinec, ur. 20 marca 1991 w Kaniowie.
W 2014 roku ukończyła studia z zakresu kina i telewizji na Państwowym Uniwersytecie Teatru, Filmu i Telewizji im. I. K. Karpenko-Karego w Kijowie.
Była jednym z operatorów filmu „Zima w ogniu”, nominowanego w 2015 roku do Oscara w kategorii „Najlepszy pełnometrażowy film dokumentalny”. W tym samym roku film ten uzyskał też Nagrodę Publiczności za najlepszy film dokumentalny na Toronto International Film Festival w Kanadzie.
Wyreżyserowany przez nią film pt. "Spowiedź" uzyskał II Nagrodę Publiczności na GogolFest (Kijów, 2015). W 2013 otrzymała Nagrodę Specjalną „Nadzieja Odrodzenia Ukraińskiego Kina” na festiwalu „Kino pod gwiazdami” w Krzywym Rogu za reżyserię filmu „Czy dumajut twariny czerez 40 rokiw?”.
Filmografia: "Zima w ogniu" (operator) 2015; "Spowiedź" (reżyser) 2014; "Czy dumajut twaryny czerez 40 rokiw?" (reżyser) 2013.
Wystawy indywidualne: "Dzieci wojny (fotografia)", Ukraina/Grecja/Egipt/Litwa/Mołdawia 2016.
W 2017 r. była stypendystką programu Gaude Polonia, w ramach którego w warszawskiej Szkole Wajdy pracowała nad filmem dokumentalnym "Aura" pod opieką Vity Żelakeviciute.  Zrealizowała tez dwie etiudy filmowe: „Tango” i „Ballada warszawska” do almanachu „Warszawa nocą” i nagrała materiał do projektu „Lokalni” (o konflikcie wokół Puszczy Białowieskiej) oraz do projektu  innej stypendystki "Gaude Polonia" Darii Kolcowej, pt. "Kręgosłup".

Jewhenija Łazarewycz
Year: 2016
Tutor: dr Jakub Kubieniec
Kraj
Ukraina
Tematyka
Krytyka i historia sztuki

Jewhenija Łazarewycz, ur. 27 czerwca 1986 roku w Głuchowie (obw. sumski).
W 2014 roku ukończyła muzykologię na Akademii Muzycznej we Lwowie.
W 2012 roku otrzymała Dyplom Specjalny „Za wprowadzenie nowego materiału do użytku naukowego” w Konkursie Studenckich Prac Naukowych w Doniecku. Jest autorką 5 artykułów naukowych opublikowanych w czasopismach fachowych poświęconych Myrosławowi Antonowyczowi, Myrosławowi Skała-Staryckiemu, Antinowi Rudnyckiemu, Nestorowi Nyżankiwskiemu oraz tradycjom śpiewu chóralnego Kościoła wschodniego. Brała udział w 10 konferencjach naukowych i wygłosiła 6 wykładów publicznych poświęconych tematyce chorału gregoriańskiego i archiwaliom Myrosława Antonowycza i Ihora Sonewyckiego.
Ukończyła kursy mistrzowskie i warsztaty: Diny Joffe (Lwów 2014); Bohdana Demianenko (Lwów 2014); "Paleografia muzyki od średniowiecza do romantyzmu" (Angelika Moths, Lwów 2014); krytyki muzycznej Moniki Pasiecznik (Lwów 2014).
W składzie zespołu wokalnego "Kalafonija" brała udział w Festiwalu Muzyki Dawnej (Lwów 2010–13). W 2016 otrzymała stypendium "Gaude Polonia" i pod opieką dr. Jakuba Kubieńca zrealizowała projekt pt. „Średniowieczna muzyka sakralna zachodniej tradycji w Polsce: aspekt estetyczny i problem wykonawczej rekonstrukcji”. W jego ramach przygotowała m.in. artykuł pt. „Zachodnia i wschodnia chóralne tradycje wykonawcze: aspekt estetyczny”, opublikowany w "Kwartalniku Młodych Muzykologów UJ" nr 31 (4/2016).

Ołeh Łewczak
Year: 2017
Tutor: Katarzyna Kroczak
Kraj
Ukraina
Tematyka
Konserwacja dzieł sztuki

Oleh Łewczak, ur. 28 sierpnia 1986 we Lwowie.
W 2014 ukończył studia z zakresu projektowania na Akademii Druku we Lwowie.
Oleh Łewczak przeprowadził konserwację m.in.: „Anfologion” z 1651 r.;  „Wioska” (grafika) z pocz. XX w.; obrazów Kazimierza Sichulskiego, Wojciecha Kossaka, Mariana Kazimierza Olszewskiego. Pracuje przy restauracji dzieł graficznych w Narodowej Galerii Sztuki we Lwowie.
Jako stypendysta programu "Gaude Polonia" w 2017 roku w Ossolineum we Wrocławiu zrealizował pod opieką Katarzyny Kroczak projekt „Konserwacja, restauracja, rekonstrukcja opraw starych książek i rękopisów z zastosowaniem współczesnych metod i materiałów”. W jego ramach wykonał prace konserwacyjne przy kilkunastu starodrukach, dokumentach pergminowych i litografiach, a także wziął udział w warsztacie informacyjnym II Konkursu MOLAB/FIXLAB.

Artsiom Łobacz
Year: 2017
Tutor: Marcel Łoziński
Kraj
Białoruś
Tematyka
Film

Artsiom Łobacz, ur. 19 maja 1987 w Borysowie.

W 2013 roku ukończył studia z zakresu reżyserii kina i telewizji na Państwowej Akademii Sztuk w Mińsku. Jest laureatem: Nagrody Specjalnej "Listapad" (Mińsk 2015); I Miejsca na festiwalu "KinoVarka" (Mińsk 2012) i Grand Prix na tym festiwalu (2011); II Miejsca na festiwalu "Bulbamovie" (Warszawa 2012); Nagrody Publiczności na festiwalu "Cinema Perpetuum Mobile" (Londyn 2012); Grand Prix, KINO-VARKI, 2011; I Miejsca na festiwalu "Filmowe Podlasie Atakuje" (Białystok 2010). Wyreżyserował: "Sumierki”; „Paweł”; „Prostyja rieczi”; „Grodno. Nowyj swiet”; „Bliże, czem ty dumajesz” oraz kilkanaście teledysków białoruskich zespołów muzycznych i 5 zwiastunów filmowych festiwalu "BULBAMOVIE 2015/2016". A. Łobacz był asystentem dyrektora artystycznego A. Klinova na planie filmu „Maskarada”, reż. A. Kudinenka, Studio BIEŁARUSFILM (2009) oraz montażystą „Afisha Entertainment” na MTV Mińsk (2009). W 2011-16 był autorem i reżyserem TV BIEŁSAT. Brał udział w festiwalach (m.in. Vilnius Film Festival 2016; Kimera International Film, Włochy 2016; Międzynarodowy Festiwal Filmowy „Punkt w nieskończonym wszechświecie”, Rosja 2016; Międzynarodowy Festiwal Kina Krótkometrażowego „SorsiCorti”, Palermo 2016; Changing Perspectives International Short Film Festival, Stambuł, Jawa, Berlin 2016 “Bulbamovie”, Mińsk, 2015) oraz warsztatach: "DokPRO" (Mińsk/Warszawa 2014/2015); "Młodzi o Młodych" (Kijów 2014).

W 2017 roku w ramach stypendium "Gaude Polonia" pracował w Szkole Wajdy nad projektem "Droga do domu", nakecił też etiudę do almanachu "Warszawa nocą" i pracował jako operator przy filmie Piotra Flisiuka.

Borys Łohinow
Year: 2019
Tutor: prof. Marcin Błażewicz
Kraj
Ukraina
Tematyka
Muzyka

Borys Łohinow, ur. 27 października 1990 roku w Kijowie. 
W 2014 roku ukończył studia z zakresu kompozycji na Akademii Muzycznej im. Czajkowskiego w Kijowie.
Współtworzył muzykę do filmów: "The Place With No Name" (zakwalifikowany do konkursu "L.A.Shorts Awards”, USA 2015); "Child" (zakwalifikowany do "Tel-Aviv International Students Film Festival", 2018); "The Dirt" (zakwalifikowany do “Sofia Film Festival” 2018 i do "International Rivne Film Festival", Równe 2018); "Girafe" (2016). 
W swoim dorobku Borys Łohinow ma recitale: live soundtrack do filmu „Nosferatu. Symfonia horroru” (Dzenzeliwka 2017) oraz kompozycja na fortepian i orkiestrę (Kijów 2014), a także liczne występy jako pianisty w składzie orkiestr: z projektem "Rock Symphony" (Kijów, Charków, Dnipro, Zaporoże, Chersoń, Mikółajów, Odessa, Lwów 2017); z projektem "Rock opera Mozart" (Kijów, Charków, Dnipro, Zaporoże, Chersoń, Mikołajów, Odessa, Lwów, Warszawa 2017); z projektem "Battle of the Orchestras" (Kijów/Odessa 2017); w ramach “Gogol Fest” (Matti Kovler, "Неге Comes Messiah!", Kijów 2017); w ramach “Kyiv Musie Fest”  (W. Antoniuk - Symfonia "Karnawał niespotykanych marzeń", Kijów 2016). 
Brał udział w festiwalach: Muzyki Klasycznej “Dzenzeliwka Classical Week" (Dzenzeliwka 2015-17); "Dni Muzyki Współczesnej" Kijów (2016-18).
Uczestniczył też w warsztatach: master-classes "Envision Sound” (muzyka filmowa) z Ałłą Zagajkiewycz i Michaelem Price (Kijów 2018); master-classes (kompozycja) z Jaime Reis (Portugalia) i Annette Vande Gorne (Belgia) (Kijów 2018); master-classes (kompozycja) z Jaime Reis i Stefanem Prins (Belgia) (Kijów 2017); master-classes (kompozycja) z Jaime Reis (Kijów 2016).
Kompozycje Borysa Łohinowa grane były m. in. w ramach: "Envision Sound" (Kijów 2018); Międzynarodowego Zgromadzenia Wielkanocnego w Akademii Muzycznej (Kijów 2017); Dni Muzyki Współczesnej (Kijów 2016 i 2017); Koncertów Collegium Musicum (Lwów 2014, 2016). 
Wśród wykonawców jego utworów byli m.in.: Państwowa Akademicka Orkiestra Symfoniczna; Orkiestra Filharmonii Regionalnej m. Równe; Chór Studentów Akademii Muzycznej im. P.Czajkowskiego; Sed Contra Ensemble; a także: Dmitrij Choni (fortepian), Orest Smowż (skrzypce), Olga Kulczyńska (wokal), Dmitrij Paszinskij (klarnet), Sergej Wilka (flet), Jelizaweta Płużko (fortepian), Żanna Marczynska (wiolonczela), Kristina Kulczyńska (wiolonczela) i inni.
W 2019 roku otrzymał stypendium "Gaude Polonia" i realizował projekt stypendialny na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie pod opieką prof. Marcina Błażewicza. W ramach projektu Borys Łohinow komponował utwór na podstawie powieści Olgi Tokarczuk "Bieguni".

Olha Maciupa
Year: 2019
Tutor: Paweł Passini
Kraj
Ukraina
Tematyka
Teatr

Olha Maciupa, ur. 30 maja 1988 roku w Pidbircach (obw. lwowski).
W 2011 roku ukończyła filologię serbską na Uniwersytecie Państwowym im. Iwana Franki we Lwowie, a w 2018 roku uzyskała tytuł doktora nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
Otrzymała Grand Prix "Heidelberger Stuckemarkt" (2017); była też finalistką konkursów: "Eurodram" (Paryż 2018); Młodej Dramaturgii „Lubimowka” (Moskwa 2015); Ukraińskiej Dramaturgii Współczesnej "DRAMA.UA" (Kijów, 2011, 2013-2017).
Jest autorką następujących dramatów: "Lwów nie oddamy" (współpraca dramaturgiczna, 2018); "Czas na Pilates" (2017); "Sobowtóry" (przekład M. Buchalik, „Dialog” nr 7/7 z 2016); "Słowiki" (2016); "Ballada Ekologiczna" (2015); "Mykoła Kupuje Dim" (publikacje w internecie, 2013); "Doroha do Moria" („Dnipro” nr 7 z 2011); "Morze tam, gdzie ja" (2011).
Była reżyserem: czytania performatywnego sztuki „Wij” Natalii Wrożbyt (Studium Teatralne, Lublin 2018); czytania performatywnego sztuki Pawła Ariego „Na początku i na końcu czasów” (CSK Lublin, Teatr „Alter” Drohobycz, Bunkermuz Tarnopol, 2016); publicznego czytania dramatu Ołeksandra Irwancia „Kłamczuch z Placu Litewskeigo” (Teatr Łesia Kurbasa, Lwów 2015).
Przeprowadziła badania terenowe na pograniczu polsko-ukraińskim śladami wysiedlonych podczas akcji „Wisła” pn. "Pamlipsesty pamięci".
Jest założycielką Niezależnej Platformy Artystycznej "TRANSDRAMATICUM" (2015).
W latach 2013-2014 uczestniczyła w projekcie "Dzienniki Majdanu"; w latach 2009-2010 była organizatorką Festiwalu Teatralnego "Drabyna" we Lwowie.
Jest też autorką 8 artykułów naukowych opublikowanych w czasopismach fachowych.
Uczestniczyła w festiwalach: Teatralnym "JA I SELA BRUK" (Charków 2016);"PogranKult: GalacjaKult" (Charków 2016); "Z krainy do Ukrainy" ("Loft Młyn", Zaporoże 2016); "Tołoka książkowa" (Zaporoże 2016);
Biennale Dramaturgii Współczesnej (Mińsk – Londyn 2015-2016); "Kontestacje Teatralne" (Chatka Żaka, Lublin 2015, 2017); "Lubimowka" (Moskwa 2015); "Tydzień Sztuki Aktualnej" (Kijów 2011, 2012-2015); "DRAMA.UA" (Lwów 2013, 2014); "Ukraina w Centrum Lublina" (2013, 2016).
Brała udział w warsztatach: "Toruńskie Spotkania Wokół Dramatu" (2018);
Tłumaczenia Współczesnego Dramatu Polskiego "Transdramaticum" (UMCS, Lublin i Uniwersytet im. Iwana Franki we Lwowie 2017); Rezydencja Dramaturgiczna w ramach „Heidelberger Stückemarkt" (Heidelberg 2017);
 „Przestrzeń Muzeum w Rytmach Miejskich” i "Żydowska Szkoła Letnia" (Centrum Historii Miejskiej Europy Środkowo-Wschodniej, Lwów 2017);
"Pracownia Tłumaczeń Dramatu" (inicjatorka, Lwów 2016); "Mapy lęku – mapy tożsamości" (Lwów 2016); Nicoli McCartney (Lubimowka, Moskwa 2015); Translatorskim Sashy Dugdale (Lubimowka, Moskwa 2015); Dziennikarskim Lady Kaštelan (Zagrzeb 2015); "Miasto jako pretekst" (Lwów 2013); Michaiła Ugarowa (Teatr Iwana Franki, Kijów 2013);
"Walka o tożsamość w teatrze postdramatycznym" (Centrum Badań Humanistycznych, Lwów 2012).
W 2019 roku otrzymała stypendium "Gaude Polonia" i pod opieką Pawła Passiniego pracowała nad projektem sztuki teatralnej  "Ukryta pamięć. Kobiecy wymiar wojny".

 

Anton Makarewycz
Year: 2017
Tutor: Paweł Janicki
Kraj
Ukraina
Tematyka
Sztuki wizualne

Anton Makarewycz (pseud. Anton Lapov), ur. 11 czerwca 1984 w Ługańsku. Ukończył historię na Akademii Kijowsko-Mohylańskiej w Kijowie. Laureat Nagrody Specjalnej w Konkursie Młodej Ukraińskiej Plastyki MUCHI (Kijów 2015). Performance'y: "re_concatenation_2" (MÓZG, Warszawa 2016); "The Habitables" (SPEKTRUM, Berlin 2016); "re_concatenation_1" (Wyspa Biriuczyj 2013); "rnd_concatenation" (Ługański Klub Artystyczny DONBAS, Ługańsk 2012). Wybrane wystawy zbiorowe: "Mentalna Gra", (MONA INNER SPACES, Poznań 2016); "Warning!" (FLUSS Gallery, Wolkersdorf, Austria 2016); "LEMinarium" (Pałac Sztuki, Lwów 2016); "Stopień Zależności" (Galeria AWANGARDA BWA, Wrocław 2016); "Ze wspólnego korzenia" (Klementowice 2016); "[De][Re]Construktion" (Biuro Festiwalowe Impart, Wrocław 2016); "De ne de" (Ukraiński Instytut Informacji Naukowej, Technicznej i Ekonomicznej, Kijów 2016); "Muzeum. Postawy" (Obwodowe Muzeum Artystyczne, Chmielnicki 2016); "Linia przerywana. Badania w ukraińskiej sztuce medialnej" (Centrum Kultury, Lublin 2015); "Ekobiriczuj, Galeria SZKŁO" (Kijów 2015); "Wspólna miedza" (Centrum Artystyczne SOSZENKO 33, Kijów 2015);"Funkcja" (Galeria BUNKERMUZ, Tarnopol 2015); "Ciężka ziemia" (Mała Galeria MYSTECKI ARSENAŁ, Kijów 2015). Uczestniczył też w wielu innych projektach artystycznych, edukacyjnych, festiwalach. W 2017 otrzymał stypendium "Gaude Polonia". W jego ramach pod opieką Pawła Janickiego we Wrocławiu zrealizował projekt "Instalacja medialna ‘Feedback joy unit'". Zobacz też: http://cargocollective.com/lapov

WWW
Hanna Malinouska
Year: 2018
Tutor: Tomasz Zaucha
Kraj
Białoruś
Tematyka
Muzealnictwo

Hanna Malinouska, ur. 6 grudnia 1981 w Kryczewie. W 2004 roku ukończyła studia z zakresu muzealnictwa i ochrony dziedzictwa historyczno-kulturowego na Państwowym Uniwersytecie Kultury w Mińsku.
Pracuje w Muzeum Narodowym w Mińsku. W latach 2008-2017 pod jej kierownictwem odbyło się ponad 200 wystaw, m.in. współorganizowanych przez Instytut Polski w Mińsku: - Mistrzowie Polskiego Rysunku, Mińsk 2017 "Napoleon Orda" (Mińsk 2017); "Andrzej Strumiłło" (Mińsk 2016); "Triple Portrait" (Mińsk 2016); "Międzynarodowy Festiwal Sztuki NAVINKI" (Mińsk 2011); "7 i 8 Biennale Grafiki Studenckiej" (Poznań 2011 i 2013); "Millenium Litwy 1009–2009" (Mińsk 2009).
W 2018 roku otrzymała stypendium "Gaude Polonia" i pod opieką Tomasza Zauchy zrealizowała w Muzeum Narodowym w Krakowie projekt, poświęcony zbiorom dzieł sztuki oraz manufakturom Ogińskich.