Kontrapunkt i improwizacja w Toruniu

Data publikacji: 09.11.2012
Autor: Dom Kultury+
Średni czas czytania 2 minuty
drukuj

Projekt Kontrapunkt i improwizacja – edukacja artystyczna dzieci i młodzieży zakłada zdobywanie przez uczniów wiedzy, rozwijanie umiejętności i kompetencji wokół pojęć „budowanie kontrapunktu” i „umiejętność improwizacji” w różnych dziedzinach sztuki.

Podczas zajęć uczniowie pięciu grup z czterech szkół – partnerów projektu – nabędą umiejętności i kompetencje poszerzające wiedzę wyniesioną ze szkoły. Pozwolą one na podjęcie samodzielnej twórczości i próbę krytycznej oceny zjawisk oraz artefaktów kultury i sztuki współczesnej. Uczestnicy projektu nauczą się, że zjawiska kultury istnieją w ścisłej relacji z dorobkiem historycznym poszczególnych dziedzin i lokalnym dziedzictwem kulturowym a także, że są istotnymi narzędziami komunikacji międzyludzkiej. Jest to komunikacja odbywająca się na innym, bardziej wysublimowanym poziomie niż komunikacja w życiu codziennym, a sama treść komunikatów często wykracza poza czystą informację i buduje przekaz emocjonalno-intelektualny.


Dzięki udziałowi w projekcie młody człowiek z większą łatwością będzie identyfikował swoją przynależność kulturową, prezentując postawę aktywną i będzie uczestniczył w życiu kulturalnym swojego środowiska.
W każdej ze szkół dominująca będzie inna dziedzina sztuki uzupełniona innymi działaniami artystycznymi. Partnerami projektu są:
1. Zespół Publicznych Szkół nr 1 w Piechcinie - Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka, gdzie główną dziedziną sztuki jest plastyka; - Gimnazjum nr 2 – muzyka
2. Szkoła Podstawowa im. Władysława Broniewskiego w Zelgnie – plastyka z fotografią reporterską
3. Gimnazjum nr 2 im. gen. Elżbiety Zawackiej w Toruniu – teatr i wizerunek
4. I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Toruniu – taniec – teoria i praktyka.

Więcej zdjęć na stronie WOAK.