KULTURA, BIZNES, APLIKACJE

Data publikacji: 14.05.2018
Średni czas czytania 1 minuta
drukuj

Tytuł: KULTURA, BIZNES, APLIKACJE. Historie sukcesu polskich aplikacji i gier mobilnych

Autor: Fundacja Culture Shock

Rok: 2017

Badanie zostało zrealizowane przez Fundację Culture Shock w 2017 roku w ramach dofinansowania ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Publikacja przedstawia siedem przypadków polskich firm i instytucji, których aplikacje odniosły sukces w obszarze aplikacji i gier mobilnych związanych z kulturą, edukacją i designem. Celem projektu było zebranie doświadczeń firm i instytucji, którym udało się z sukcesem stworzyć i wypromować apli­kację mobilną. 

Sukces aplikacji mobilnej został zdefiniowany za pomocą następujących kryteriów:

  • liczba pobrań (vs. liczba odinstalowań) aplikacji w Polsce i za granicą,
  • liczba aktywnych użytkowników,
  • opinie ekspertów,
  • nagrody i wyróżnienia branżowe,
  • zaangażowanie użytkowników (np. crowdfunding),
  • odbiorcy z wielu krajów,
  • liczba wersji językowych,
  • połączenie kilku dyscyplin w sposób twórczy („twórcza interdyscyplinarność”),
  • wykorzystanie nowych mediów i nowych technologii, np. wirtualnej rzeczywistości (VR), rozszerzonej rzeczywistości (AR),
  • współpraca z podmiotami z różnych sektorów (w tym pomoc naukowa).