Settings and search
Struktury Kultury #1: otwarte warsztaty dla praktyków edukacji kulturowej
Ruszyły cykle warsztatowe w województwie kujawsko-pomorskim. Rozpoczęliśmy we Włocławku od spotkania, które łączyło w sobie funkcje badawcze i kompetencyjne.
Rozmowę fokusową na temat edukacji kulturowej w województwie kujawsko-pomorskim poprowadził prof. Tomasz Szlendak z Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu. Badania jakościowe są częścią diagnosty prowadzonej na użytek Struktur Kultury przez zespół, którego członkiem jest Pan Profesor.
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/img-3.jpg)
Pierwszy warsztat poprowadziła Emilia Malczyk, dotyczył improwizacji ruchu i symboliki ciała. Ćwiczenia te przygotowują do pracy w obszarze działań performatywnych i symbolicznych, odwołując się do pracy z uczuciami, emocjami, dotychczasowymi doświadczeniami indywidualnymi, doświadczeniami ponadindywidualnymi (archetypowymi). Zajęcia bazowały na predyspozycjach uczestników, wykorzystując naturalne zasoby.
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5547.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5555.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5570.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5574.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5577.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5582.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5590.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5607.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5610.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5615.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5620.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5663.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5669.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5672.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5683.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5687.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5688.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5698.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5708.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5722.jpg)
![](http://static1.squarespace.com/static/575e7734b09f95d77ddebce4/575e7b8945bf2196ee717358/57bc3f83d482e9898cac2377/1471954873718/_MG_5725.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5728-1.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5729-1.jpg)
Wykorzystywana metoda reprezentuje jedną z wiodących współcześnie idei zespolenia treningu tanecznego ruchu (sprawności fizycznej) i treningu odczuwania (zdolności percepcyjne), a także integracji ciała ze sferą psychiczną (samorozwój, świadomość siebie) i rozszerzanie form osobistej kreacji oraz ekspresji (spontaniczność, otwartość).
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5725.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5728.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5729.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5735.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5738.jpg)
![](http://static1.squarespace.com/static/575e7734b09f95d77ddebce4/575e7b8945bf2196ee717358/57bc3ff66b8f5b54d97f1ce9/1471954972915/_MG_5739.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5742.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5749.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5754.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5757.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5764.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5766.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5770.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5778.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5782.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5788.jpg)
Podczas drugich warsztatów, prowadzonych przez Katarzynę Jankowską i Agnieszkę Różyńską wspólnie z uczestnikami zastanawialiśmy się nad tym jak pomysł przekuć w projekt.
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5847.jpg)
Dzięki wspólnej pracy i wymianie doświadczeń uczestnicy działań dowiedzieli się jak ustrukturyzować swój pomysł i zaplanować jego realizację, pozyskać na niego dofinansowanie. Poznali podstawy profesjonalnych narzędzi zarządzania projektami oraz w ramach pracy zespołowej wypracowywali własne metody rozwiązywania problemów. Przedmiotem warsztatów były następujące treści: czym jest projekt? jak zdiagnozować potrzebę społeczną i dostosować do niej pomysł? w jaki sposób sformułować zamierzenia, cele i potrzeby projektowe? jak sformułować wniosek projektowy, by pozyskać fundusze na jego realizację?
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5910.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/08/MG_5913.jpg)
fot. Natalia Miedziak-Skonieczna