How does education about the Holocaust advance global citizenship education?

Date of publication: 27.06.2018
Średni czas czytania 1 minute
print

Tytuł: How does education about the Holocaust advance global citizenship education? 

Autor: E. Doyle Stevick/UNESCO

Rok: 2018

UNESCO przyjęło w ubiegłym roku wytyczne dotyczące nauczania o Holocauście i przeciwdziałania ludobójstwu. Niniejsza publikacja ma na celu pokazanie, w jaki sposób edukacja o Shoah przyczynia się do wzrostu świadomości obywatelskiej (ang. Global Citizenship Education), zwłaszcza w dwóch obszarach: wiedzy o zagadnieniach polityki i społeczeństwa w wymiarach lokalnym, krajowym i światowym oraz ich wzajemnych powiązaniach, a także w zakresie rozwoju krytycznego myślenia.

Publikacja opisuje szereg konkretnych metod nauczania o Holocauście, stosowanych m.in. w Rwandzie, gdzie nacisk położono na przekazanie uczniom instrumentów do analizy tragicznych wydarzeń z najnowszej historii tego państwa. Zwrócono także uwagę na ryzyko występowania negatywnych stereotypów dotyczących współczesnych Niemców. Autorka przywołuje wyniki studiów prowadzonych w różnych krajach, w tym w Polsce.