Sponsoring kultury - szkolenia

Data publikacji: 07.11.2011
Średni czas czytania 3 minuty
drukuj
Pod koniec września odbyły się pierwsze międzynarodowe szkolenia ze sponsoringu kultury. W partnerstwie z PKPP Lewiatan, Giełdą Papierów Wartościowych oraz brytyjską firmą Four Communications, Narodowe Centrum Kulury zorganizowało dwa moduły szkolenia – oddzielny dla przedstawicieli kultury oraz biznesu – które miały na celu wsparcie procesu profesjonalizacji działań obu stron, których dotyczy sponsoring kultury. Szkolenia były naturalną kontynuacją działań NCK w ramach kampanii „Kultura się liczy!” i projektu „Kultura i Biznes”.Szkolenia prowadzone były przez posiadające światową renomę trenerki z Wielkiej Brytanii i koncentrowały się na: -sposobach budowania trwałych i efektywnych relacji kultura-biznes, -obustronnych korzyściach oraz podobieństwach i różnicach funkcjonowania w tych sektorach - przepływie wiedzy i kompetencji między kulturą a biznesem- budowaniu sieci wzajemnych inspiracji i oczekiwańPodczas jednodniowego szkolenia dla biznesu poruszane były także takie kwestie jak rola projektów kulturalnych w  działaniach reklamowych i wizerunkowych  firm, budowanie języka sprawnej komunikacji międzysektorowej, wpływ współpracy z kulturą na funkcjonowanie przedsiębiorstw.Szkolenie dla pracowników sektora kultury, trwające dwa dni, rozbudowane było o: sposoby pozyskiwania sponsora i tworzenia atrakcyjnych ofert współpracy, efektywne formy komunikacji i promocji, narzędzia wyceny i ewaluacji projektów, prezentacje zagadnień najistotniejszych dla świata biznesu. Podczas obu modułów prezentowane były także najciekawsze projekty sponsoringowe z całego świata. Szkolenia miały charakter pilotażowy. Ponieważ zainteresowanie wśród środowiska kultury było bardzo duże, Narodowe Centrum Kultury będzie chciało organizować jego kolejne edycje w przyszłości. Osoby chcące uzyskać więcej informacji na ten temat prosimy o kontakt: mkulikowska@nck.plProwadzone do tej pory działania w ramach kampanii „Kultura się liczy!”, pokazują że kwestia budowania długotrwałych relacji kultura – biznes jest bardzo istotna dla środowisk działających w przestrzeni kultury. Jednocześnie, w dobie chęci budowania gospodarki europejskiej na takich hasłach jak innowacyjność i kreatywność, relacja ta ma szansę stawać się wręcz coraz bardziej istotna dla świata biznesu. W związku z tym zapraszamy do zapoznania się z materiałami dotyczącymi:- Kodeksu Sponsoringu Kultury - debaty „Partner czy Klient?”Wkrótce także międzynarodowa konferencja na temat partners kreatywnych pomiędzy sektorem kultury i biznesem.