„Save the Music” - kampania społeczna Fundacji MEAKULTURA

Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Warszawa, ul. Fredry 8 - Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Warszawa, ul. Fredry 8
Śr. 27 stycznia 2016 r.   g. 12:00
„Save the Music”  - kampania społeczna Fundacji MEAKULTURA
logo

27 stycznia 2016, w siedzibie Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w Warszawie, przy ul. Fredry 8, odbędzie się konferencja prasowa i jednocześnie inauguracja kampanii społecznej Save The Music. Jej celem jest wspieranie dobrej muzyki przy współudziale mody oraz sztuk wizualnych. Kampania społeczna pod patronatem honorowym Narodowego Centrum Kultury.

O kampanii

Organizatorzy pragną przybliżyć sylwetki genialnych artystów, a także promować wartościową muzykę, bez względu na jej gatunek. Działają na wielu płaszczyznach – od tworzenia prac artystycznych, kolekcji ubrań, poprzez publikowanie artykułów, aż po organizację imprez kulturalnych. W ramach kampanii odbędzie się szereg wydarzeń takich jak: wernisaże, koncerty, pokazy mody. Kupując unikatowe ubrania, będzie można wesprzeć działania Fundacji MEAKULTURA. 

Dobra muzyka powinna być popularna

W pierwszej odsłonie kampanii zostaną zaprezentowane ubrania projektu Kingi Król z charakterystycznymi grafikami autorstwa Maxa Skorwidera. W kolekcji nie zabraknie wizerunków artystów doskonale nam znanych: Fryderyka Chopina, Ludwiga van Beethovena czy Franka Sinatry, a także tych, których warto pamiętać: Astora Piazzolla, Sid Viscious czy Enrico Caruso.

Niewątpliwą atrakcją konferencji, oprócz premierowej kolekcji, będzie wystawa plakatów Maxa Skorwidera pt.: „Muzyka wiodąca lud na barykady”. Autor stworzył serię grafik zadedykowanych słynnym muzykom doby PRLu i ich utworom, a także artystycznym wydarzeniom tamtych czasów. Tym samym Save The Music oddaje swoisty hołd twórcom, którzy wywarli wpływ na rozwój kultury muzycznej w Polsce okresu komunizmu, kiedy kreatywność i bunt stanowiły istotny język ekspresji.

Kampania „Save The Music” kierowana jest przede wszystkim do młodych ludzi, oraz do wszystkich miłośników muzyki, mody, sztuk wizualnych. Jej edukacyjny aspekt ma szansę odcisnąć swój ślad w sposobie myślenia o kulturze muzycznej. Akcje wspierają znani przedstawiciele świata kultury i sztuki, którzy zgodzili się być jej Ambasadorami.

Szczegółowe informacje

Inauguracja kampanii „Save the Music” Fundacji MEAKULTURA, 27.01.2016, godz.12:00, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, o. w Warszawie, ul. Fredry 8.