Warsztaty Podkarpacka Edukacja Kulturowa 2018 za nami!

Date of publication: 03.11.2018
Średni czas czytania 3 minutes
print

Cykl warsztatów Podkarpackiej Edukacji Kulturowej w 2018 r. dobiegł końca. W tym roku warsztaty tradycyjnie odbyły się w Centrum Kulturalnym w Przemyślu i podobnie jak w 2017 r., mogliśmy gościć także w progach Rzeszowskiego Domu Kultury. Z naszymi warsztatami wybraliśmy się także na południowy wschód naszego województwa, do Ustrzyk Dolnych, gdzie w organizacji naszych warsztatów wsparła nas Fundacja Bieszczadzka i Stowarzyszenie Bieszczadzki Uniwersytet Ludowy.

W tegorocznych warsztatach udział wzięło aż 67 animatorów, edukatorów i nauczycieli. Przed właściwymi warsztatami tematycznymi wzięli oni udział w wybranym z trzech spotkań obligatoryjnych, podczas których zapoznawali się z ideą programu Bardzo Młoda Kultura, poznali harmonogram wydarzeń zaplanowanych na 2018 r. w projekcie PEK oraz poznali dobre praktyki wybrane z dotychczasowych działań w Bardzo Młodej Kulturze zarówno
na Podkarpaciu, jak i w innych regionach Polski. Po zakończeniu spotkań obligatoryjnych uczestnicy mogli wybrać dowolne warsztaty fakultatywne w wybranych miejscowościach.
W tym roku zaproponowaliśmy im następujące warsztaty, które poprowadzili zarówno specjaliści z Podkarpacia, jak i spoza naszego regionu: 

W Rzeszowie i Przemyślu uczestnicy podczas „Warsztatów muzyczno-bębniarskich” prowadzonych przez Jacka Dusznika udowadniali, że nie muszą być wykształconymi muzykami, aby odkryć w sobie pokłady muzycznej kreatywności oraz wspólny rytm. Zasady autoprezentacji – podstawowe techniki, zasady komunikacji, sposoby prowadzenia prezentacji oraz przykłady
z życia wzięte przedstawił uczestnikom Tomasz Hermaniuk podczas warsztatów „Autoprezentacja i wystąpienia publiczne”, jakie odbyły się w Ustrzykach Dolnych i Rzeszowie.

„Content marketing, czyli treści lepsze niż reklama”, to tytuł warsztatów poprowadzonych przez Grzegorza Miłkowskiego i Michała Grzebyka (ContentHouse). W czasie szkolenia uczestnicy poznali pojęcia i schematy działań, które pozwalają samodzielnie realizować projekty content marketingowe. Ten warsztat został zaproponowany uczestnikom z Rzeszowa i Przemyśla. Poddali również analizie, a następnie przepracowali realne przykłady
z ich środowiska pracy. Podobnie jak w poprzednich latach zaplanowaliśmy spotkanie z jedną z najbardziej oczekiwanych trenerek – Renatą Stefaniak, która w tym roku wraz z uczestnikami warsztatów w Przemyślu i Ustrzykach Dolnych zgłębiała tajniki współpracy międzysektorowej. Po zakończeniu cyklu warsztatowego uczestnicy rozpoczęli pracę nad projektami własnych inicjatyw edukacyjnych, które mogli złożyć w konkursie grantowym.

Autor zdjęć: Archiwum Centrum Kulturalnego w Przemyślu

Autorka opisu: Katarzyna Medelczyk-Szkółka