III Forum Pracuj w Kulturze I relacja

Data publikacji: 20.05.2022
Średni czas czytania 5 minut
drukuj

Nowe trendy w zarządzaniu ludźmi – to temat wciąż odkrywany.

W maju, na III Forum Pracuj w Kulturze, spotkaliśmy się z przedstawicielami instytucji kultury z całej Polski, by wspólnie zastanowić się nad sposobami zarządzania zespołem, budowania profesjonalnej marki instytucji jako pracodawcy, współpracy z innymi instytucjami oraz artystami oraz przeprowadzaniem procesu rekrutacji.

 

Forum Pracuj w Kulturze jest przedsięwzięciem, które zostało zainicjowane przez Narodowe Centrum Kultury dwa lata temu, w odpowiedzi na potrzeby osób poszukujących zatrudnienia w sektorze kulturze, jak również instytucji i organizacji. Pierwsza edycja zbiegła się w czasie z początkiem pandemii. Skierowana była do instytucji kultury oraz studentów i absolwentów poszukujących pracy. Druga konferencja – hybrydowa, była dużą dawką energii od studentów i młodych ludzi, bo tematem wiodącym był temat „Młodych na rynku pracy”. Poznanie potrzeb grupy osób poszukujących zatrudnienia w sektorze kultury było inspiracją do tego, aby sięgnąć do tematu nowych trendów w zarządzaniu ludźmi i wesprzeć tych, którzy na co dzień zarządzają instytucjami kultury i budują swój zespół.

19 maja, w siedzibie NOSPR w Katowicach odbyło się III Forum Pracuj w kulturze, a tematem przewodnim były „Nowe trendy w zarządzaniu ludźmi”. Myślą otwierającą tegoroczne Forum Pracuj były obecne trendy na rynku pracy. Wydawać by się mogło, że GIG economy, globalizacja talentów i wielka rezygnacja to pojęcia dotyczące świata biznesu, a jednak okazuje się, że dzięki danym z raportu przedstawionego przez Leszka Lercha z EY Polska mogliśmy zobaczyć podobieństwa i zależności zachodzące między światem biznesu i kultury. Idąc dalej, próbowaliśmy zastanowić się jak wykorzystać kompetencje miękkie w świadomym budowaniu zespołu, jak być uważnym przewodnikiem dla swoich pracowników i pracowniczek i przede wszystkim jak nie stracić zapału, motywacji do pracy, zadbać o relacje z ludźmi, ale przede wszystkim o relację z samym sobą, bo to ona daje siłę i poczucie stabilności  w świadomym budowaniu zespołu. W te potrzebne tematy merytorycznie i inspirująco wprowadzili nas eksperci: dr Dominika Ochnik, Maciej Zygmunt i Ada Radziwon. Podsumowaniem TEDxeowych wystąpień była dyskusja moderowana, prowadzona przez Grzegorza Jędrka.

 

Wiedzę zaczerpniętą z wystąpień oraz rozmów (także tych kuluarowych), mogliśmy przełożyć następnie na praktykę. Uczestnicy i uczestniczki podzieleni na grupy warsztatowe poznawali podstawowe narzędzia pomagające w zarządzaniu zespołem, manuale kryzysowe, metody dobrego content marketingu w kulturze oraz być może utwierdzili się w tym, że warto doceniać swoich pracowników i jak bardzo jest to potrzebne.

 

Dużą wartością III Forum Pracuj w kulturze była możliwość spotkania na żywo dyrektorów i dyrektorek oraz pracowników i pracowniczek działów kadr z instytucji kultury z całej Polski.   Wydarzenie uświetniło przebywanie w wyjątkowej przestrzeni – budynku współorganizatora konferencji Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach i udział w wieczornym koncercie w ramach Festiwalu Katowice Kultura Natura. 

 

Już teraz mamy nadzieję, że zobaczymy się w przyszłym roku podczas kolejnej, IV odsłonie Forum Pracuj w kulturze. Do zobaczenia!