Sukces Wielkiego Testu z Historii. Polskie powstania

Data publikacji: 16.11.2013
Średni czas czytania 3 minuty
drukuj
Ponad 2 miliony widzów obejrzały w Święto Niepodległości „Wielki Test z Historii” w Jedynce, a ...

Ponad 2 miliony widzów obejrzały w Święto Niepodległości „Wielki Test z Historii” w Jedynce, a aż przeszło pół miliona osób odpowiadało na pytania w internecie i na urządzeniach mobilnych.

- To wspaniale, że tak wielu widzów i internautów chciało z TVP1 przypomnieć sobie o polskich bohaterach i ważnych wydarzeniach z naszej historii. Był to ważny i trudny program, nad którym prace trwały ponad rok. Wspólnie z naszymi gośćmi i partnerami udowodniliśmy w Święto Niepodległości, że historia może łączyć Polaków – Andrzej Godlewski, zastępca dyrektora TVP1.

Tym razem biorący udział w teście widzowie, internauci i zgromadzeni w warszawskim studiu goście odpowiadali na pytania dotyczące polskich powstań. Szczególna uwaga poświęcona została Powstaniu Styczniowemu, z racji na zbliżającą się 150. rocznicę jego wybuchu. Dwa finałowe pytania zadał Prezydent RP Bronisław Komorowski. Zwycięzcy testu (senator Bolesław Piecha i zastępca redaktora naczelnego „Super Expressu” Hubert Biskupski) przekazali nagrodę w wysokości 30 tys. zł Fundacji Dzieło Nowego Tysiąclecia. Nagrodę wręczyli dyrektor Narodowego Centrum Kultury Krzysztof Dudek oraz Prezes TVP Juliusz Braun.

Podczas programu widzowie usłyszeli m.in. piosenkę Grzegorza Ciechowskiego „Nie pytaj o Polskę” w wykonaniu zespołu LemOn.

„Wielki Test z Historii – Polskie Powstania” obejrzało 2 007 tys. widzów w grupie 4+, udziały 11,8 proc. Był to najlepszy wynik od 29 października 2012 r. Wówczas 2 305 tys. widzów obejrzało „Wielki Test o Telewizji”. Rekordowa liczba internautów – 494 tys. 153 (dodatkowo ponad 10 tys. na urządzeniach mobilnych) rozwiązywało test w internecie.

Test powstał we współpracy Telewizji Polskiej z Narodowym Centrum Kultury. Program wyreżyserował Konrad Smuga, redaktorem prowadzącym była Irena Pręcikowska z Redakcji audycji społeczno-publicystycznych TVP1.

Partner medialny: Interia.pl
Patroni medialni: Program 1 Polskiego Radia, Super Express

źródło: mat. prasowe

 

Zobacz także: Gra miejska styczeń wolności