Artur Szczęsny

Magister sztuki, ukończył studia na Wydziale Radia i Telewizji im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz studia podyplomowe „Rozwój publiczności” w Instytucie Kulturoznawstwa na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Kierownik działu komunikacji w Zachęcie – Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie. Wykładowca „Audience Development” na Uniwersytecie SWPS w Warszawie oraz marketingu w kulturze na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Trener rozwoju publiczności i członek warszawskiej sieci praktyków i praktyczek ADESTE Warszawa działającej na rzecz zwiększania uczestnictwa warszawiaków i warszawianek w kulturze. Członek zrzeszenia Forum Kraków działającego na rzecz animacji kultury. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w dziedzinie zarządzania kulturą i wspierania rozwoju kadr kultury.

Był współtwórcą interdyscyplinarnej Instytucji Kultury Miasta Stołecznego Warszawy Biennale Warszawa i pełnomocnikiem dyrektora ds. komunikacji. Wcześniej kierował działem komunikacji i promocji w Teatrze Polskim w Bydgoszczy w okresie dyrekcji Pawła Wodzińskiego i Bartosza Frąckowiaka oraz działem promocji i PR w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej. Był rzecznikiem prasowym Regionalnego Ośrodka Kultury w Katowicach. Współpracował z Instytutem Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie w okresie dyrekcji Macieja Nowaka, m.in. przy organizacji Warszawskich Spotkań Teatralnych i koordynacji projektu e-teatr.tv oraz z Biurem Europejskiej Stolicy Kultury 2016 Katowice – Miasto Ogrodów. Jest twórcą agencji www.horsewithwings.agency specjalizującej się w public relations, komunikacji kultury, sztuki i nauki oraz audience engagement, będącej Instytucją Szkoleniową. Autor programu szkoleniowego „Co z tą promocją? Precyzyjna komunikacja oparta na danych i wiedzy” oraz „Koniec z przyciąganiem widza. Komunikacja skierowana do nieuczestników, niewidzów i potencjalnych publiczności”.