Opinie uczestników

Date of publication:
Średni czas czytania 6 minutes
print

Agata Kołacz, uczestniczka szkolenia międzynarodowego w edycji 2012 (Festiwal Malta, Poznań)

"Cykliczne szkolenie dla konsultantów otworzyło mi oczy na wiele nowych, zaskakujących rozwiązań. Pomogło też zdiagnozować nieprawidłowości w działaniu mojej organizacji, najwięcej dało mi porównanie doświadczeń z osobami pracującymi w zupełnie innych strukturach."

 

Gabriela Huk, uczestniczka szkolenia międzynarodowego w edycji 2012 (Mossutställningar, Sztokholm)

"Międzynarodowy projekt szkoleniowy organizowany przez NCK i FMH był dla mnie okazją do przetestowania własnych pomysłów na rozwój organizacji, z którą jestem związana zawodowo. Inspirujące wykłady i wiele godzin spędzonych na dyskusjach miedzy zajęciami oraz konsultacje z zaproszonymi ekspertami dały mi możliwość szerokiego spojrzenia na problematykę zarządzania strategicznego i zainicjowały szereg zmian organizacyjnych, które obecnie wprowadzam w życie. Zjazdy były również okazją do nawiązania wielu nowych, bliskich znajomości z ludźmi, którzy dzielą moje pasje i zainteresowania, a także do zaznajomienia się z wyzwaniami jakie stoją przed moimi kolegami, którzy pracują w innych sektorach i innych kontekstach niż mój własny. Niemniej jednak sektor kultury w całej Europie boryka się z bardzo podobnymi problemami. Uważam, ze wymiana doświadczeń, którą umożliwia ta inicjatywa NCK jest nieoceniona pomocą przy szukaniu kreatywnych rozwiązań, a wzajemne wsparcie oraz zaufanie, jakim można obdarzyć osoby pracujące w kulturze lecz działające w odmiennych kontekstach sprzyjają rozwojowi alternatywnych metod pracy oraz krytycznej refleksji na temat działania własnej organizacji."

 

Mirosław Błaszczak, uczestnik szkolenia międzynarodowego w edycji 2012 (Tarnogórskie Centrum Kultury, Tarnowskie Góry)

"Jako menedżer, a jednocześnie dyrektor dużej instytucji kultury, polecam wszystkim – i tym młodszym, jak i tym starszym menedżerom (takim jak ja) w sferze kultury – udział w organizowanym przez Narodowe Centrum Kultury Międzynarodowym Szkoleniu dla Operatorów Kultury. Bardzo wysoko oceniam poziom przygotowania tego szkolenia w 2012 r., w tym prowadzących zajęcia polskich i zagranicznych ekspertów, przekazywaną wiedzę i doświadczenia. Uczestnictwo w nim ostatecznie przekonało mnie do rozwoju „mojej” instytucji kultury w oparciu o strategię i zarządzanie strategiczne. Pozwoliło mi spojrzeć na proces zarządzania całościowo przez pryzmat wielu wzajemnie z sobą powiązanych warunków i czynników, w tym także m.in. dostrzec uzasadnienie dla wdrażanych w instytucjach kultury: kontroli zarządczej, zarządzania ryzykiem czy budżetu zadaniowego. 

Uważam też, że prowadzenie większości zajęć w języku angielskim i wymóg pisania strategii także w wersji angielskiej było posunięciem słusznym w dobie globalizacji i zacieśniania współpracy międzynarodowej."

 

Ewa Kruszyńska, uczestniczka szkolenia międzynarodowego w edycji 2012 (Miejski Ośrodek Kultury w Ozorkowie, Ozorków)

"Udział w szkoleniu międzynarodowym to wyzwanie i ogromna szansa. Mnie pozwoliło ono spojrzeć na instytucję, w której pracuje z nowej perspektywy. Szukanie odpowiedzi na trudne, często niewygodne pytania, mierzenie się ze swoimi wewnętrznymi ograniczeniami oraz nieustanna wymiana doświadczeń czyni to szkolenie wyjątkowym. Dodatkowym jego atutem jest praca pod okiem międzynarodowych ekspertów oraz doświadczanie wielokulturowości.
Cykl szkoleniowy prowadzony jest w sposób, który daje gwarancję samodzielnego przygotowania dokumentu w postaci strategii oraz poznania metodologii jej budowania. Uczestnik szkolenia traktowany jest indywidualnie przy jednoczesnym zachowaniu kompleksowego podejścia do problemów związanych z zarządzaniem instytucją. Zagadnienia poruszane podczas zajęć pozwalają także pozyskać wiedzę na temat jak przejść od działań lokalnych do współpracy ponadnarodowej.
Szkolenie poleciłabym zarówno osobom, które rozpoczynają swoja przygodę z zarządzaniem w obszarze kultury, jak i tym którzy mają już znaczne doświadczenie. W obu przypadkach to szansa na rozwój osobisty oraz profesjonalizację kompetencji menadżerskich.
Podczas szkolenia padło wiele trudnych pytań, których sama nigdy bym sobie nie zadała. Najważniejsze, że na większość z nich znalazłam odpowiedź lub motywację do jej poszukiwania.
Szczerze polecam."

 

Maja Kudlińska, uczestniczka szkolenia międzynarodowego w edycji 2011 (Łódź Art Centre - Fotofestiwal, Łódź)

"Międzynarodowy projekt szkoleniowy to szansa na spotkanie ludzi ze środowiska kultury pracujących w całej Polsce. Wymiana doświadczeń, również międzynarodowych, nawiązanie nowych znajomości i praktyczna wiedza dotycząca funkcjonowania miejsc i wydarzeń związanych z kulturą sprawiają, że zdecydowanie warto wziąć w nim udział. Uczestnicy zyskują całościowe spojrzenie na strategiczne funkcjonowanie instytucji kultury. Polecam."