Joanna Tabaka

Data publikacji:
2 minuty

promocja projektów, budowanie publiczności

Joanna Tabaka
Fot. Marcin Czechowicz, Joanna Tabaka

Trenerka, ekspertka ds. komunikacji oraz budowania strategii rozwoju publiczności w sektorze kultury. Studiowała Psychologię na Uniwersytecie Warszawskim oraz Umeå Universitet w Szwecji. Od ponad 9 lat związana z warszawskimi instytucjami i projektami kulturalnymi, m.in. Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Szwajcarska Fundacja dla Kultury „Pro Helvetia”, TR Warszawa, Teatr Żydowski oraz Zielony Jazdów. Jest certyfikowanym koordynatorem wolontariatu kulturalnego. Współpracowała w Urzędem m.st. Warszawy w zakresie komunikacji polityki senioralnej.

Dzięki stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, w 2016 zrealizowała autorski cykl spotkań nt. różnych aspektów budowania publiczności. Przeprowadziła ponad 100 warsztatów z zakresu promocji kultury i audience development, m.in. dla uczestników Kongresu Menadżerów Kultury, Narodowego Centrum Kultury, Fundacji Ari Ari, Fundacji Obserwatorium, Mazowieckiego Instytutu Kultury, Fundacji „Dom Kultury”, Filharmonii Gorzowskiej, lokalnych domów kultury i bibliotek w całej Polsce. Występowała, m.in. na Konferencji Marketing w Kulturze w Gdańsku, Kongresie Kultury w Warszawie, Konferencji Badaczy i Praktyków "Pomorskie Poszerzenie Pola Kultury".

Od 2015 prowadzi autorski blog pt. „Widok na Widownię”: www.facebook.com/widoknawidownie, gdzie dzieli się swoimi przemyśleniami, wątpliwościami i dobrymi praktykami o tym, jak stawać się instytucją przyjazną widzowi . Jej życiową wizją jest przełamywanie barier w dostępie do kultury, fizycznych i psychologicznych, m.in. poprzez edukację i podnoszenie kompetencji pracowników instytucji.