Dom z wyższą kulturą - konkurs dla domów kultury

Date of publication: 05.05.2010
Author: Narodowe Centrum Kultury
Średni czas czytania 3 minutes
print
4 maja ruszyła pierwsza edycja konkursu „Dom z Wyższą Kulturą” organizowanego przez Alior Bank we współpracy z tygodnikiem Newsweek, dziennikiem Fakt oraz Narodowym Centrum Kultury.

Jest to ogólnopolska akcja skierowana do ponad 6 tys. placówek kulturalnych, której celem jest dofinansowanie najciekawszych projektów aktywizujących lokalną społeczność.

Co kwartał uczestnicy, którzy zgłoszą najlepsze pomysły na projekt w kategorii: kultura, edukacja, integracja oraz sport i rekreacja, otrzymają po 15 000 złotych na ich realizacje.

W pierwszej edycji konkursu projekty będą przyjmowane do 18 czerwca 2010 r.


Aby wziąć udział w konkursie należy:

  1. Zapoznać się z regulaminem oraz harmonogramem, dostępnym na stronie www.domkultury.newsweek.pl
  2. Wymyślić i opisać projekt
  3. Spełnić następujące warunki:
    • projekt nie może być kontynuacją już realizowanego
    • budżet projektu nie może przekraczać kwoty 15 tys. zł;
    • projekt powinien być przeprowadzony w ciągu 6 miesięc.
  4. Wypełnić formularz elektroniczny, dostępny na stronie www.domkultury.newsweek.pl.
  5. Zgłosić się z wydrukowanym formularzem do najbliższego oddziału Alior Banku, aby uzyskać rekomendację dyrektora oddziału.
  6. Sprawdzić na stronie internetowej, czy projekt został zaakceptowany przez dyrektora oddziału.
  7. Zachęcić mieszkańców swojego miasta do głosowania na zgłoszony projekt na stronie www.domkultury.newsweek.pl.

 

Laureaci konkursu zostaną wyłonieni w trzech etapach:

  1. Rekomendacja dyrektora oddziału.
  2. Wybór przez kapitułę konkursu (spośród zaakceptowanych zostanie wyłoniętych 16-20 najciekawszych).
  3. Głosowanie za pośrednictwem smsów oraz w Internecie.

 

Zwycięzcy konkursu będą mieli również okazję do zaprezentowania swojej działalności w prasie i Internecie. Opisy zwycięskich domów kultury przedstawione zostaną na łamach tygodnika "Newsweek Polska" oraz w dzienniku "Fakt".

W ramach realizacji głównego celu konkursu - wspierania długotrwałych, pozytywnych zmian w działalności placówek upowszechniania kultury - dyrektorzy domów kultury, które zwyciężą w pierwszej edycji konkursu, wezmą udział w szkoleniu podnoszącym kompetencje menedżerskie (wybranym spośród oferty szkoleniowej programu Kadra Kultury NCK). Natomiast najbardziej kreatywny dyrektor domu kultury otrzyma nagrodę specjalną od Alior Banku i Narodowego Centrum Kultury studia podyplomowe Marketing Kultury na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.

 

Harmonogram konkursu:

nabór wniosków: 4 maja 2010 - 18 czerwca 2010
głosowanie Kapituły Konkursu: 21 czerwca 2010 - 2 lipca 2010
głosowanie internautów: 5 lipca 2010 - 25 lipca 2010
ogłoszenie zwycięzców:
do 28 lipca 2010
realizacja projektów: 1 września 2010 - 28 lutego 2011