Date of publication: 31.12.2020
Średni czas czytania 2 minutes
print

Od 8 marca 2020 roku na terenie Włoch zamknięto dla odwiedzających muzea, parki archeologiczne, archiwa, biblioteki oraz instytucje kultury. Politechnika Mediolańska w maju 2020 r. przeprowadziła w 100 takich instytucjach badania monitorujące ich aktywność online podczas całkowitego zamknięcia z powodu pandemii COVID-19, tj. w marcu i kwietniu 2020 roku.

Na zdjęciu znajduje się budynek z kolumnami. jest to Galeria Uffizzi we Florencji. Po lewej i prawej stronie jest szpaler kolumn. W środku znajduje się plac.
fot. Pixabay

Z raportu wynika, że zamknięcie włoskich muzeów zwiększyło ich aktywność w mediach społecznościowych. Liczba publikacji podwoiła się względem miesięcy sprzed pandemii. Od lutego 2020 roku wzrosła średnia liczba użytkowników obserwujących kanały komunikacji mediów społecznościowych włoskich muzeów. Najczęściej obserwowanym kanałem był Instagram, dla którego odnotowano wzrost wyrażony liczbą bezwzględną (średnio 26 683 użytkowników na konto pod koniec maja) oraz wzrost procentowy (luty–marzec 7,2%, marzec–kwiecień 8,4%, kwiecień–maj 7,5%). Publikowane przez włoskie muzea i inne instytucje kulturalne za pośrednictwem różnych kanałów mediów społecznościowych informacje o ponownym ich otwarciu dla zwiedzających były zorientowane nie tylko na zaproszenie do stacjonarnego zwiedzania, ale również koncentrowały się na informowaniu o dostępności alternatywnych form zwiedzania.