Miastokultura - Kultura Współczesna 4/2008

Data publikacji:
2 minuty

"Miastokultura to konstrukt pragmatyczny, wywołany przez egzystencjalną potrzebę dialogowania wewnątrz pokoleń i między pokoleniami – obok i w odniesieniu do mediów – podczas upublicznionych, lecz zindywidualizowanych rytuałów w szczególnie nacechowanej estetycznie, trójwymiarowej czasoprzestrzeni. Uczestnicy współczesnej miastokultury odbudowali poczucie tożsamości, wyróżniają nadal tradycyjny podział ról na „obserwowanych” i „obserwujących”. Jak się zdaje, autonomiczne cogito w miastokulturze nie rozpada się na kawałki. A jej podmioty nie zawdzięczają swej egzystencji łasce innych, którzy mogą w każdej chwili zmienić kanał, lecz sobie i swoim partnerom."

"Miastokultura to konstrukt pragmatyczny, wywołany przez egzystencjalną potrzebę dialogowania wewnątrz pokoleń i między pokoleniami – obok i w odniesieniu do mediów – podczas upublicznionych, lecz zindywidualizowanych rytuałów w szczególnie nacechowanej estetycznie, trójwymiarowej czasoprzestrzeni. Uczestnicy współczesnej miastokultury odbudowali poczucie tożsamości, wyróżniają nadal tradycyjny podział ról na „obserwowanych” i „obserwujących”. Jak się zdaje, autonomiczne cogito w miastokulturze nie rozpada się na kawałki. A jej podmioty nie zawdzięczają swej egzystencji łasce innych, którzy mogą w każdej chwili zmienić kanał, lecz sobie i swoim partnerom."

Leszek Pułka, Szkic o miastokulturze

 

Aktualne i archiwalne (lata 2003 - 2007) numery "Kultury Współczesnej", a także prenumeratę, można zamówić u wydawcy:

  • mail: ksiazki@nck.pl
  • adres: Agnieszka Chmurzyńska, Narodowe Centrum Kultury, ul. Senatorska 12, 00-082 Warszawa
  • tel.: (022) 2 100 118

"Kulturę Współczesną można też kupić w sieci salonów Empik w całej Polsce.

Cena detaliczna: 18 zł (+ koszty wysyłki).

Wybrane artykuły są dostępne pod linkiem: http://www.kulturawspolczesna.pl/archiwum.php?id=45