Nowe media a uczestnictwo młodych Polaków w kulturze

Data publikacji: 30.12.2010
1 minuta

Młodzi i Media to projekt badawczy o roli nowych mediów w życiu młodych ludzi

Rozwój nowych technologii komunikowania, takich jak internet czy telefony komórkowe, zmienia życie codzienne młodych ludzi i sposób, w jaki uczestniczą oni w kulturze. Centrum Badań nad Kulturą Popularną SWPS  zrealizowało projekt badawczy, którego celem było poznanie i opisanie tych nowych praktyk kulturowych. Pytaliśmy w nim, jak nowe media wpisują się w codzienność polskich licealistów i  licealistek.


Kluczowym etapem projektu były badania etnograficzne w trzech polskich miastach różnej wielkości. Z pomocą naszych młodych przewodników z lokalnych liceów weszliśmy w świat młodych ludzi, żeby lepiej go zrozumieć. Efektem badań  jest raport załączony poniżej.

Badanie przygotował zespół: Michał Danielewicz, Mirosław Filiciak (szef zespołu), Aleksandra Gołdys, Mateusz Halawa, Paulina Jędrzejewska, Paweł Mazurek, Agata Nowotny (koordynatorka), Agnieszka Strzemińska i Jacek Szejda.

Partnerzy badania: 4P Research Mix, NUQ Research, spółka Polskie Badania Internetu, Zespół Badań i Analiz Gazeta.pl

Partner medialny: Gazeta.pl


 

Materiały do pobrania
Młodzi i media - raport