Culture is Digital. Using Technology to Drive Audience Engagement, Boosting the Digital Capability of Cultural Organisations and Unleashing the Creative Potential of Technology

Data publikacji: 27.06.2018
Średni czas czytania 2 minuty
drukuj

Tytuł: Culture is Digital. Using Technology to Drive Audience Engagement, Boosting the Digital Capability of Cultural Organisations and Unleashing the Creative Potential of Technology

Autor: Matt Hancock, Department for Digital, Culture, Media & Sport

Rok: 2018

Zaordynowany na przecięciu doraźnych refleksji o sektorze kreatywnym, długoterminowych perspektyw gospodarczych i w obliczu planowania następstw Brexitu, poniższy raport brytyjskiego ministerstwa dotyczy dynamiki rozwoju cyfrowego wymiaru kultury, jej instytucji i sposobów komunika cji z publicznością.

Przykładowym punktem odniesienia dla optymistycznych prognoz i wskaźnikiem wysokiej gotowości w tym zakresie jest „dojrzałość cyfrowa”, która bierze się z zakorzenienia rozwiązań cyfrowych w przekroju całej danej organizacji w ramach długoterminowej wizji strategicznej i we wszystkich aspektach biznesowych – począwszy od procesu kreatywnego, poprzez budowanie publiczności, na sprzedaży internetowej kończąc. Z kolei charakterystycznym przykładem niedociągnięć są kwestie związane z prawami autorskimi i własnością intelektualną, a także szukaniem porad prawnych w tym zakresie.

Opierając się w dużej mierze na meta-analizie dotychczasowych i serii studiów przypadku, autorzy raportu wykonali zarazem pracę z diagnostyki, doradztwa politycznego i promocji.