3 minuty

Strategiczne zarządzanie w kulturze to pozycja, która (na konkretnych przykładach) odpowiada na pytanie, jak organizacje kulturalne powinny działać, jak planować kolejne kroki i jak się rozwijać, by realizować cele statutowe w sposób skuteczny i dążyć do osiagnięcia pozycji lidera.

Książka jest pierwszym na naszym rynku podręcznikiem, oferującym bardzo dokładne, sprawdzone wzory działania każdemu, kto upatruje swej przyszłości w sektorze kultury.

O AUTORCE

Dr Lidia Varbanova ma ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe jako konsultantka, badaczka i profesor wizytująca (w ponad 55 krajach). Pracuje dla instytucji państwowych, fundacji, firm, organizacji non profit w Kanadzie i za granicą. Zajmuje się tak różnorodnymi dziedzinami jak strategie, przedsiębiorczość, zarządzanie, rozwój organizacyjny i zmiany, zastosowanie technologii internetowych w praktyce, zrównoważony rozwój, w odniesieniu przede wszystkim do sztuki, kultury, przemysłów kreatywnych i sektora non profit.

Dr Varbanowa otrzymała szereg grantów badawczych i nagród, wśród których znajdują się Fulbright Fellowship in Economics; Fellowship Grant by the Japan Foundation; NISPAcee Fellowship; Post-Doctoral Research Grant by the North Atlantic Treaty Organisation; ARTSLINK Fellowship at the University of California, Los Angeles; Webb Memorial Trust scholarship at Ruskin College, Oxford. Zdobyła tytuł doktora ekonomii na sofijskim Uniwersytecie Gospodarki Narodowej i Światowej, gdzie pełniła funkcję dziekana Wydziału Social and Cultural Management.

Dr Lidia Varbanova gościła na znakomitych uczelniach i w słynnych ośrodkach szkoleniowych na całym świecie. Jej bieżące zainteresowania naukowe skupiają się w obszarach strategii, przedsiębiorczości i innowacji, ze szczególnym odniesieniem do sztuki i sektora kultury w międzynarodowym kontekście. Jako uznany na forum międzynarodowym mówca, wyróżniająca się badaczka oraz naukowiec, Dr Varbanova, jest aktywną członkinią kilku kanadyjskich i międzynarodowych organizacji zawodowych i sieci. Współpracowała m.in. z The International Journal of Cultural Policy, European Network of Cultural Administration Training Centers, Arts Consultants Canada i Cultural Information and Research Centers Liaison in Europe.

Obecnie dr Varbanova naucza na McGill University w Montrealu; prowadzi także warsztaty i kursy online dla University of British Columbia oraz Centennial College, Toronto. Doradza Soros Foundation Tajikistan w procesie tworzenia nowego programu studiów magisterskich z zakresu zarządzania w sztuce. Jest managerem do spraw rozwoju w Mojito Music - nowej wytwórni wydającej muzykę latynoamerykańską i światową. Jej ostatnio opublikowane książki to: Zarządzanie strategiczne w kulturze, Routledge, 2013 (wydanie anglojęzyczne); NCK, 2015 (wydanie polskie) oraz Entrepreneurship in the Arts, Routledge, 2016.

Przejdź do sklepu NCK>>